V roku 1961 ušla ruská baletná
hviezda Rudolf Nurejev na Západ
a režisér Ralph Fiennes získal mnohovrstevnatú postavu pre svoj tretí
film. Táto pôsobivá, tancom nabitá
biografia sa zameriava na Nurejevovo
detstvo, tanečný dril a návštevu
Paríža s Kirovským baletom, ktorá mu
zmenila život, a vrcholí jeho rozhodnutím požiadať o azyl vo Francúzsku.
Fiennes si vybral na stvárnenie postavu Alexandra Puškina – najvýznamnejšieho petrohradského učiteľa baletu, ktorý oceňuje Nurejevovu vášeň
a kladie ju nad technickú dokonalosť.
Dlhé roky sa verilo, že Nurejev si svoj
útek vopred naplánoval, Biela vrana
však ponúka iný výklad, v ktorom to
považuje za spontánne rozhodnutie, a tým aj za vrtoch, ktorý mu
úplne zmenil život. Hoci sú početné
baletné scény úchvatné, práve toto
vyvrcholenie na letisku, ktoré diváci
uvidia, je tou scénou, v ktorej do seba
zapadnú všetky Fiennesove narážky
a ktorá nám dá odpoveď na záhadnú
otázku Nurejevovej motivácie. –
Peter Debruge