
AF INDUSTRY: Využitie umelej inteligencie v dokumentárnom filme
Peter Harum priblíži využitie umelej inteligencie v dokumentárnom filme – jej potenciál i riziká. Na konkrétnych príkladoch sa zameria na etické otázky, tvorivé prístupy a zmeny, ktoré AI prináša do filmovej reality.
Umelá inteligencia prevracia naše zaužívané tvorivé postupy a vo svete filmu nás núti zamýšľať sa nad samotnou podstatou kreativity, originality a autorstva. Pre dokumentárny film, ktorý je odjakživa spätý s hľadaním pravdy a autenticity, predstavuje integrácia AI výzvu: ako využiť jej potenciál a súčasne si udržať etický kompas a zodpovednosť za to, ako interpretujeme realitu. Pre filmárov to do budúcna znamená osvojiť si nové technológie a súčasne aktívne formovať svoj postoj k nim, s dôrazom na ochranu ľudského vkladu a riešenie špecifických etických otázok, ktoré AI prináša do ich tvorby. Na konkrétnych príkladoch z praxe si priblížime, aké príležitosti, ale aj úskalia so sebou prináša spolupráca filmára s umelou inteligenciou.
Peter Harum absolvoval štúdium strihovej skladby na Filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Pôsobí ako filmový a televízny strihač oceňovaných dokumentárnych a hraných celovečerných filmov. Pôsobil ako pedagóg na VSMU a PEVŠ, momentálne je doktorandom na Fakulte Dramatických Umení na Akadémii Umení. Je členom prezídia Asociácie slovenských filmových strihačov, členom Slovenskej filmovej a televíznej akadémie a členom odborných komisií Audiovizuálneho fondu. Medzi jeho posledné filmy patrí Odpočítavanie, posledný film Ivana Palúcha (réžia: Martin Palúch), ±90 (réžia: Marek Kuboš), Turnus (réžia: Jaro Vojtek), Šťastný človek (réžia: Soňa G. Lutherová) a Akcia Monako (réžia: Dušan Trančík).
77 voľných miest |